Sunday, June 15, 2008

life..

ouuccchhhh...
life is hurt...
byk bnda yg menyebabkan hidup kta sik tenang..
suma ada masalah dirik pun...
kan best mun kita baby..miak kecik..
sik da masalah..
masalah kita lapar ngn nak main jak...tdo jwak...
hidup kta gmbira jak..
bila msok remaja..seterusnya dewasa..
masalah kita mkin bertmbah..
kita selalu sik sedar apa yg kita buat ya slah..
lepas buat..
baru kta sedar ya salah..
tme blja..
kita main2..enjoy..hang out..
last2 result sik bgus baru kta nak sedar..
tp masalahnya..
mala jak kita sedar tp ulang gik bnda yg sma..
and the same thing keep going on..
until when???
pk tak owg pun lah..
polah dosa mcm ya jwak..
dah dpt efek dari jenayah/kesalahan/dosa kita ya baru kita nak ingat tuhan..mak bapak..
"ya Allah..pa dah ku polah tok???
kenak ku leka lak???
apa lak rasa mak bapak ku kelak???
ya rabbi nyesal ti ku eh...
coba ku sik molah bnda tok dolok..
sik da jd mcm tok..
ya Allah..
mak...bapak...."
astaghfirullah...
kenak ngn kita tok???
bila gik kita nak sedar???
aku salu tyak dirik ku pun..
bila ku tok nak sedar..
nak insaf...
tok bila mak mtk tlg ckit ada jak alasan..
penah kah kita pk..
tme dolok..
"mak..lapar..mak..nak susu..mak nak duit.."
ada mak mdh..
"issshhhhh...mcm2 jak.."
"mak gago tok..polah dirik pun"
ada???
sik ada..
tp knk kta
"tlg mak nyapu lok.."
"bz tok..byk assignment"
paduhal..tgh gago on9...
ckp tme..
"mak lapar eh..pa masak ktk tek??"
bila nak kuar...
"mak, nak kuar tok..mtk duit.."
eh..
bkn ku cita hal hdup td kah???
ok lah ya..
tuhan..mak...bapak pun sebahagian dari hdup kita nak???
aku mdh tok bkn mdh ngn sesiapa pun...
aku ngingat dirik ku pun jwak.
mun ktk org yg baca rasa nak berpikir..kak ya merenung dirik tak owg..
alhamdullilah...
semoga..
aku dirik ku pun ngn takowg yg baca blog aku tok..
ingat sapa dirik kita tok..
boh ingat dunia tok kita ngempun..
mati alu dlm tanah jak..
ingat..
ada gik hal kita lom selesai..
siap gik bekal kita k dunia akan dtg..
sik perlu bekal air oren indah eh..
ada diberik sinun..
free of charge..
bekal jak amalan tak org..
bkn dosa..
aku ngingat ku pun tuk jwak..
astaghfirullah..
ya Allah..
ampun kan dosa aku sblum tok...

1 comment:

katiedokie said...

insaf nyawa mek maca apa di krepak kitak cya..huhu..

tapi insaf tok pei bila ndak kah pat bertahan..hehe..

manusia~............=)