Monday, January 3, 2011

AZAM TAUN BARU

stiap taun..mesti orang akan start pasang azam baru..
tanpa mengira azam taun lepas dah terlaksa atau belom..
termasok la lisa...yang tak ingat lagi dah azam taun lepas apa..
rasanya lisa ingat kot...lisa rasa...tak terlaksana suma...satu dua jer terlaksana..
yer la..memang susah nak melaksanakan azam kita ...
walaupun dah berusaha...tapi..kalo tak de nasib..nak buat macam mana kan??
contohnya..azam taun baru ni..."nak jadi kaya..duit simpanan mencecah 1juta"
waaahhhh..hebat kan?? memang kita boleh cuba sedaya upaya..
tapi kalo dah bukan rezeki kita?? nak wat macam mana...
forwardkan azam itu ke tahun yang akan datang....mana la tau kan...
untung sabut timbul...betol-betol jadi kaya..duit simpanan dalam bank 1.1 juta..

okayh..
kalo azam taun lepas lisa tak termakbul..
lisa akan forwardkan azam tu pegi taun ni..
kira..unfinished business la...perkara berbangkit...
antara azam BARU lisa taun ni adalah..
1. mengurangkan berat badan dan me'maintain'kan berat tersebut..seperti sebelum ini..lisa berjaya mengurangkan berat badan..tapi hanya mampu bertahan selama beberapa hari sahaja..then berat badan nek lagi..oleh itu..semperna taun baru ni..lisa rasa lisa kene maintain kan bila berjaya kurangkan..
2. seterusnya..lisa tak nak menipu diri lisa tentang umur n berat badan lisa lagi..sperti yang berlaku sebelum ini..lisa salu cakap kat diri lisa umur lisa masih 20 sampai lisa lupa umur lisa berapa dah..oleh itu..tahun ini..2011 umur lisa adalah 23 tahun okayh..don't get confuse..berat bdan plak.dulu lisa salu cakap..berat lisa adalah 40...padahal hakikatnya tidak..berat lisa adalah ______ .....
3. semperna tahun 2011 ini..lisa bercadang nak menternak seekor kura-kura dan menanam sepohon bunga ros..jika sebelum ini..lisa dah menternak seekor ikan laga yang dinamakan fluffy..tahun ini..lisa nak ternak kura-kura pulak yang akan dinamakan _______(akan dibincangkan kemudian).
4. lisa jugak akan cuba melengkapi ilmu rumah tangga lisa seperti memasak, mengemas, menghias, dan sebagainya..sebagai langkah permulaan menjadi isteri yang baek di masa akan datang..

setakat ni jer yang lisa plan setakat ni....sebab azam yang tertunggak tu masih ada lagi yang perlu ditunaikan...

oleh itu...kawan-kawan..marilah kita bersama-sama menunaikan azam tahun baru kita dengan jayanya..GOOD LUCK..SEMOGA BERJAYA KAWAN-KAWAN...

2 comments:

Farahana MT said...

selamat tahun baru sa =) ko dah tua kena beringat skit.hahahahahaha

tukang ngerepak said...

selamat taun baru too farah..
aahhh..aku maseh muda remaja gik..
jgn mempertikaikan