Friday, March 25, 2011

my dad my hero

there's a person..that is important in my life..
he is my idol..my inspiration...my strength...my hero..n most important thing..he is my dad...
he is my first math teacher..hehehe...lisa ingat lagi...dia ajar lisa sifir..dengan rotan kat tangan..
hahahah..perghh..takot giler...
dia jugak cikgu lukisan lisa...kalo lisa tak leh buat keje rumah subjek seni (lisa sangat terok dlm lukisan) dia lah yang salu tolong lisa lukis...
dia jugak cikgu sukan lisa...i remembered that i always follow him playing tennis...and he taught me how to play tennis...tapi time kecik dulu-dulu jer...dah besar tak join lagi dh...
bapak lisa jugak seorang yang arif dalam pemilihan baju utk lisa..tapi time kecik dulu la..dah besar ni..baju pilih sendiri...mostly baju yang dia beli..mesti cantik-cantik....
dia jugak pakar motivasi lisa...ayat yang salu dia pakai "bapak dh sediakan kitak sampan..pendayung..life jacket..untuk kitak guna sampai ke destinasi kitak maok..terpulang kepada kita nak pakai sik suma ya...buang pendayung..n biar perahu kitak hanyut..or guna pendayung untuk kita kayuh smpai ke destinasi kitak maok tuju"
my dad is also my doctor....dia salu rawat lisa bila lisa sakit..suggest bagi makan ubat apa...
dia jugak guru memasak lisa...he's never complaint about my cook...even it taste suck..he's still ate it until finished and told me it is delicious even though i know it's suck...
bila lisa da problem and tension ngan study..dia la tmpat lisa ngadu..
he's my barber...i remember when he cut my hair when i was 8 years old (if im not mistaken) it looked totally disaster.. ....but yet...he's still say it suit with me..hahaha..
he's my mechanic..he fixed my bicycle....
he's my trainer...bila time sukan (time skolah rendah la) dia salu bagi nasihat and give me support...
he's a comedian...he try to make me laugh when i feeling bad...but he is not good in making joke...
he's a FBI...he will investigate anything about me when i did something wrong..which i feel it's annoying...but he have right to do it right??
he's my driving teacher..which i drive him crazy when he taught me how to reverse the car..asek mati enjin jer time tu...
he is my financial support (no need to explain about that)
he is also my financial adviser..
see how important my dad for me?? lisa tak tau bila lisa tak ada dia...hidup lisa akan disaster.
sometimes we argue over something stupid..kdng2 lisa terlalu degil...
gosh...dad..im so sorry...i can't be a good daughter for you..
but believe my..i've try my best to be ur daughter...
i love you...there's no other man that can replace ur place.....

No comments: